در حالی که جستجوی خوشبختی مهم است، مواقعی وجود دارد که دستیابی به رضایت از زندگی کوتاهی می کند. برخی از چالش‌هایی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:


ارزش دادن به چیزهای اشتباه
ممکن است پول نتواند خوشبختی را بخرد، اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد خرج کردن پول برای چیزهایی مانند تجربیات می تواند شما را خوشحال تر از خرج کردن آن برای دارایی های مادی کند.
به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که خرج کردن پول برای چیزهایی که باعث خرید زمان می شود - مانند خرج کردن پول برای خدمات صرفه جویی در زمان - می تواند شادی و رضایت از زندگی را افزایش دهد.
به جای ارزش گذاری بیش از حد چیزهایی مانند پول، موقعیت یا دارایی های مادی، دنبال کردن اهدافی که منجر به وقت آزاد بیشتر یا تجربیات لذت بخش می شود، ممکن است پاداش شادی بیشتری داشته باشد.
حمایت اجتماعی به معنای داشتن دوستان و عزیزانی است که می توانید برای حمایت به آنها مراجعه کنید. تحقیقات نشان داده است که حمایت اجتماعی درک شده نقش مهمی در بهزیستی ذهنی دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که درک حمایت اجتماعی مسئول 43 درصد از سطح شادی یک فرد است.
لازم به یادآوری است که وقتی صحبت از حمایت اجتماعی می شود، کیفیت مهمتر از کمیت است. داشتن تنها چند دوست بسیار صمیمی و قابل اعتماد، تأثیر بیشتری بر خوشبختی کلی شما خواهد داشت تا داشتن بسیاری از آشنایان معمولی.
فکر کردن به شادی به عنوان یک نقطه پایان
خوشبختی هدفی نیست که بتوانید به سادگی به آن برسید و آن را تمام کنید. این یک پیگیری دائمی است که مستلزم پرورش و رزق مستمر است.
یک مطالعه نشان داد افرادی که برای شادی بیشتر ارزش قائل هستند، کمترین احساس رضایت را از زندگی خود دارند. 15  اساساً، شادی به یک هدف عالی تبدیل می شود که عملاً دست نیافتنی می شود.
نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می‌کنند: «ارزش دادن به شادی می‌تواند خود را تخریب کند، زیرا هرچه افراد برای شادی ارزش بیشتری قائل شوند، احتمال ناامیدی آنها بیشتر می‌شود».
شاید درس این باشد که چیزی را به عنوان «خوشبختی» هدف خود قرار ندهید. در عوض، بر ساختن و پرورش آن نوع زندگی و روابطی تمرکز کنید که رضایت و رضایت را در زندگی شما به ارمغان می آورد.
همچنین مهم است که در نظر بگیرید که شادی را شخصاً چگونه تعریف می کنید. خوشبختی یک اصطلاح گسترده است که برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. به جای اینکه به شادی به عنوان نقطه پایانی نگاه کنید، فکر کردن به معنای واقعی شادی برای شما و سپس کار روی چیزهای کوچکی که به شما کمک می کند شادتر شوید، می تواند مفیدتر باشد. این می تواند دستیابی به این اهداف را قابل کنترل تر و سخت تر کند.
تاریخچه شادی
مدتهاست که شادی به عنوان بخش مهمی از سلامتی و تندرستی شناخته شده است. حتی در اعلامیه استقلال ایالات متحده «جستجوی خوشبختی» به عنوان یک حق مسلم ذکر شده است. با این حال، درک ما از آنچه باعث شادی می شود، در طول زمان تغییر کرده است.
روانشناسان همچنین تعدادی نظریه مختلف را برای توضیح چگونگی تجربه و تعقیب شادی افراد ارائه کرده اند. این نظریه ها عبارتند از:
سلسله مراتب نیازهای مزلو
سلسله مراتب نیازهای نشان می دهد که مردم با انگیزه به دنبال نیازهای فزاینده پیچیده است. هنگامی که نیازهای اساسی بیشتری برآورده می شوند، افراد با نیازهای روانی و عاطفی بیشتری برانگیخته می شوند.
در اوج سلسله مراتب نیاز به خودشکوفایی یا نیاز به دستیابی به پتانسیل کامل است. این نظریه همچنین بر اهمیت تجربه های اوج یا لحظات متعالی که در آن فرد احساس درک عمیق، شادی و شادی می کند، تاکید می کند.
روانشناسی مثبت
جستجوی شادی در زمینه روانشناسی مثبت گرا نقش اساسی دارد . روانشناسانی که روانشناسی مثبت گرا را مطالعه می کنند، علاقه مند به یادگیری راه هایی برای افزایش مثبت اندیشی و کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و رضایت بخش تر هستند.
این رشته به جای تمرکز بر آسیب شناسی های ذهنی، در عوض تلاش می کند تا راه هایی را برای کمک به مردم، جوامع و جوامع در بهبود احساسات مثبت و دستیابی به شادی بیشتر بیابد.


مشخصات این پایان نامه:
عنوان پایان نامه: رابطه¬ی هویت دینی با شادمانی در دانشجویان
موارد قابل استفاده از این پایان نامه: آموزش پروپوزال و پایان نامه نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پایان نامه استاندارد: فصل اول: طرح و کلیات پژوهش. / فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر پژوهشهای پیشین. / فصل سوم: روش اجرای پژوهش. / فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری داده های پژوهش. / فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد.
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 109 صفحه


کد فایل : 62


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی