پروپوزال سمینار و روش تحقیق همراه با پنج فصل

عنوان پروپوزال و پایان نامه : بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های هویت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی

شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات پروپوزال: 29 صفحه
تعداد صفحات پنج فصل کامل پروژه سمینار با فهرست و پرسشنامه ها و منابع فارسی و لاتین : 180 صفحه

خرید و دانلود در انتهای مطلب


سازمان بهداشت جهانی اختلالات سلامت روان را به عنوان یکی از علل اصلی ناتوانی در آمریکا طبقه بندی کرده است، اشاره می شود که ثبات سلامت روان یکی از مهم ترین عواملی است که به تعادل فرد کمک می کند، و توانایی او در کار و تولید است، بنابراین امروز در مورد سلامت روان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بحث خواهیم کرد، به عنوان یکی از برجسته ترین مشکلاتی که زمینه زیادی از جنجال بین والدین را اشغال می کند.

سلامت روان چیست؟

سلامت روان حالت مثبتی است که در آن فرد از توانایی های خود آگاه است، قادر است با فشارهای زندگی عادی مقابله کند، به صورت مولد کار کند و به جامعه کمک مثبت کند و همچنین مربوط به حالت رفتاری و عاطفی است که شامل نحوه فکر مردم، و ماهیت احساسات و اعمال شان می شود.
مفهوم سلامت روان از دیدگاه برخی محدود به فقدان اختلالات روانی یا بیماری ها است و حقیقت این است که این یک تصور غلط است، زیرا سلامت روانی علاقه فرد به سلامت و شادی او را به طور مداوم درگیر می کند و توانایی او در لذت بردن از زندگی است، زیرا این امر دستیابی به انعطاف پذیری روانی را تضمین می کند که به فرد تعادل مورد نیاز برای انجام مسئولیت ها و بارهای زندگی روزمره را می دهد.

سلامت روان و پیشرفت تحصیلی

مشکلات سلامت روان بسیاری از حوزه های زندگی دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد، مانند: سلامت جسمی آنها، و روابط اجتماعی آنها با خانواده ها، یا با دوستان و معلمان و رشد تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی یکی از مهم ترین جنبه هایی است که تحت تأثیر مشکلات روانی قرار می گیرد که دانش آموزان از آن رنج می برند، معلوم است که اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات روانی بر توانایی دانش آموز در درگیر شدن در تحصیل، دوستان جدید تأثیر منفی می گذارد و از تجربه تحصیلی او نهایت استفاده را می برد.
در این بخش از مقاله، با شناسایی مضامین اصلی در تجربه تحصیلی دانش آموز، و اینکه تا چه حد تحت تاثیر اختلالات سلامت روانی قرار می گیرد، بر سلامت روان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی نور می ریزیم.

تمرکز ضعیف

دانش آموزانی که اختلالات روانی دارند ممکن است در تمرکز در نتیجه حواس پرت شدن از دیگر مسائل زندگی مشکل داشته باشند و فشارهای روانی که باعث این اختلالات می شود، از جمله چیزهایی است که معلم می تواند هنگام تغییر عملکرد دانش آموز، یا ناتوانی او در انجام وظایف مورد نیاز او مشاهده کند.

عدم مشارکت

گروهی از مطالعات انجام شده بر روی دانش آموزان دانشگاه و مدرسه نتایج مربوط به مشارکت ضعیف دانش آموزان با اختلالات روانی در فعالیت های مختلف آموزشی را زیر نظر داشته اند، چرا که این دانش آموزان کمتر به سمینارها و دوره های آموزشی علاقه مند هستند و حتی نمی خواهند به هیچ بحثی مشغول شوند و نظر خود را در مقابل دیگران بیان کنند.

عدم یک دوره روشن از مطالعه

اختلالات سلامت روان بر علاقه درازمدت یک دانش آموز به پیشرفت تحصیلی خود تأثیر می گذارد، چرا که این دانش آموزان از کمبود اهداف و یک مسیر دانشگاهی روشن رنج می برند تا منتظر دستیابی به طول زمان باشند که قطعا ً در مورد اهداف شغلی و مشاغل آینده آنها تأمل می کند.

کناره گیری اجتماعی

دانش آموزانی که اختلالات روانی دارند کمتر علاقه مند به ایجاد دوستان جدید یا ایجاد روابط اجتماعی با دیگران هستند، تا حدی که گاهی به دلیل ترس یا عدم تمایل به آمیخته شدن با دیگران قادر به رفتن به مدرسه یا دانشگاه نیستند که در طول زمان بر پیشرفت تحصیلی منعکس می شود.

آیا تاخیر تحصیلی فقط بر دانشجو تاثیر می گذارد؟

تاثیر تاخیر تحصیلی به دلیل اختلالات روانی که برخی از دانش آموزان از آن رنج می برند به تنهایی بر روی آنها متوقف نمی شود، به عنوان گسترش بیشتر، به عنوان پیشرفت تحصیلی ضعیف از این دانش آموزان بار بر اعضای تدریس است، به عنوان یک نتیجه از ناتوانی این دانش آموزان برای رسیدن به اهداف مورد نیاز از آنها، و یا حتی ترک تحصیل خود را با توجه به فشارهای روانی آنها در زندگی خود مواجه است، و ادامه این دانش آموزان در سیستم آموزشی ممکن است منجر به زیان مالی برای مدارس و یا دانشگاه ها.
علاوه بر این، جامعه زمانی تحت تأثیر منفی قرار می گیرد که دانشجویان به دلیل اختلالات روانی که در معرض آن قرار می گیرند، قادر به تکمیل مطالعات دانشگاهی خود نیستند و مهارت های ارزشمندی را به بازار کار رقابتی کمک می کنند، با یک مطالعه نشان می دهد که حدود ۵٪ دانشجویان به دلیل اختلالات روانی که در معرض آن قرار می گیرند، قادر به تکمیل مطالعات دانشگاهی خود نیستند.

بهبود سلامت روان دانش آموزان

توجه به سلامت روان دانش آموزان یکی از مسائل اساسی است که هرگز نباید از کیفیت آموزش و یا استفاده از بهترین برنامه های درسی جدا شود، به دلیل پیامدهای انکار ناپذیر اختلالات روانی بر روند آموزشی، به همین دلیل است که ما در این بخش از مقاله مجموعه ای از دستورالعمل ها را توضیح می دهیم که به بهبود سلامت روانی دانش آموزان کمک می کند.
چیزهای جدید را امتحان کنید
شکی نیست که یادگیری چیزهای جدید و تلاش کردن چیزهایی که دانش آموز قبلاً به آن عادت ندارد، عواملی هستند که به بهبود خلق و خوی، سلامت روانی او کمک می کنند و بر اعتماد به نفس او می افزودند، با در نظر گرفتن اینکه تجربه هدفش این نیست که دانش آموز در این زمینه متخصص باشد، یا آن را کاملاً انجام دهد، اما تنها کاری که باید انجام دهد این است که استعداد جدیدی یاد بگیرد، و خود را در چالشی قرار دهد که به او ثابت می کند که قادر است چیزهایی را اجرا کند که ممکن است برخی آن ها را دشوار بدانند.

محدود کردن استفاده از تلفن

شکی نیست که استفاده بیش از حد از تلفن همراه و اعتیاد به صفحه نمایش که امروزه بسیاری از نوجوانان از آن رنج می برند از مهم ترین عواملی هستند که بر سلامت روانی آنها تاثیر می گذارد، زیرا توانایی آرامش خود را کاهش می دهند، و بر ارتباط واقعی آنها با اعضای خانواده شان تأثیر می گذارد، بنابراین دانش آموز باید هر روز یک دوره استراحت به تلفن خود بدهد تا دوباره بین او و دیگران ارتباط برقرار کند.

تمرینات سلامت روان

استفاده از برخی فعالیت ها یا تمرینات سلامت روانی به بهبود قابل توجهی خلق و خوی دانش آموزان کمک می کند، زیرا به تحریک جریان مثبت انرژی درون این دانش آموزان کمک می کند، این فعالیت ها شامل: خنده با صدای بلند، نقاشی، گوش دادن به موسیقی، و مراقبه است. [4]

خواب خوب

اختلالات خواب با اثرات زیادی بر سلامت روانی و جسمی همراه است و به همین دلیل است که دانش آموزان باید به اندازه کافی بخوابه، با خوابیدن حداقل ۸ تا ۹ ساعت در روز، چرا که این یکی از مهم ترین وسایلی است که به رسیدن به یک زندگی سالم و پایدار کمک می کند. [4]

ارتباط با دوستان

ارتباطات اجتماعی یکی از مهم ترین عواملی است که به ثبات روانی برای دانش آموزان دست می یابد، چرا که تنهایی به بسیاری از اختلالات روانی کمک می کند، و توانایی هر کسی را در غلبه بر فشارهای زندگی به طور طبیعی کاهش می دهد، بنابراین دانش آموز باید خود را با دایره ای از دوستان نزدیک احاطه کند، و زمان را برای انجام برخی از بازی ها و فعالیت های مورد علاقه خود اختصاص دهد.

رژیم غذایی سالم

ما نمی توانیم بدون پرداختن به نقش رژیم غذایی در مورد سلامت روان صحبت کنیم، چرا که غذاهای ناسالم با بسیاری از مشکلات جسمی همراه هستند که در نهایت در سلامت روان منعکس می شوند که اهمیت گنجاندن یک رژیم غذایی متعادل را که حاوی گروهی از غذاهای سالم است، تحمیل می کند.

ورزش

ورزش نقش بسیار مهمی در حفاظت از دانش آموزان در برابر استرس و اضطراب دارد و همچنین به حفظ تناسب اندام، سلامت جسمی آنها کمک می کند که در نهایت در خلق و خوی آن ها منعکس می شود و سلامت روانی، دانش آموزانی که قادر به پیوستن به یک فعالیت ورزشی نبودند می توانند پیاده روی، یوگا را تمرین کنند یا برای انجام برخی ورزش های ساده به ورزشگاه بروند.

شکی نیست که سلامت روان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی یکی از مسائل اساسی است که باید توجه زیادی را از سوی کسانی که مسئول آموزش و پرورش هستند اشغال کند، زیرا مسیر آموزشی و شغلی دانش آموزان را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می دهد و همچنین باعث می شود جامعه افرادی را از دست بدهد که اگر از فشارها و مشکلات روانی که آنها را به سمت خفه شدن دانشگاهی سوق می داد، به احتمال زیاد مولد خواهند بود.


بعد از پرداخت ، پروپوزال به همراه پنج فصل پایان نامه همین پروپوزال بلافاصله قابل دانلود است.


کد فایل: 102


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی