عنوان پروپوزال: اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختردوره ابتدایی


یادگیری ترکیبی چیست؟

یادگیری ترکیبی (B.L.) یک سبک یادگیری مدرن است که در آن بیش از یک روش آموزشی برای برقراری ارتباط اطلاعات در یک سبک ارائه، با هدف بالا بردن کیفیت فرایند آموزشی، بهبود پیامدهای آموزشی، تمرکز بر نقش یادگیرنده فعال، با در نظر گرفتن تفاوت های فردی بین یادگیرندگان، و ارائه سطح بالاتری از استقلال برای یادگیرندگان یکپارچه شده است. این سبک همچنین بر ترکیب مزایای یادگیری الکترونیکی و آموزش سنتی، ساخت بیشترین کاربردهای تکنولوژیک، و انعطاف پذیری برای در دسترس قرار دادن محتوا در دسترس یادگیرندگان در هر زمان، در هر نقطه، برای انتقال دانش و مهارت در راحتی خود تمرکز دارد.
مهم ترین دلالت های این مفهوم را می توان به موارد زیر شناسایی کرد:
یادگیری ترکیبی بر اساس ایده ترکیب یادگیری کلاس درس سنتی و یادگیری الکترونیکی است.
یادگیری ترکیبی از مزایای هر دو یادگیری سنتی و الکترونیکی بهره می برد، و بر اشکالات آنها غلبه می کند.
بسیاری از برنامه های کاربردی و ابزار فنی که از طریق آن معلم می تواند یادگیری مخلوط استخدام وجود دارد.
یادگیری ترکیبی را می توان در داخل و خارج از کلاس درس به کار گرفت.
یادگیری ترکیبی ویژگی ها، نیازهای یادگیرندگان، اهداف یادگیری را در نظر می گیرد تا به دست بیاید، و ماهیت محتوا.
محقق در تعریف اینکه یادگیری ترکیبی چه چیزی است متفاوت بود، اما همه آنها بر روی یک اصل توافق کردند که ادغام برنامه ها و ابزارهای فناوری مدرن با واقعیت آموزشی معمول است.
یادگیری ترکیبی یک نوع یا نوعی از یادگیری است. آن را به عنوان «سبک یادگیری که یک محیط آموزشی و یادگیری تعاملی را فراهم می کند، تعریف می کنند که از طریق آن آموزش کلاس درس سنتی با یادگیری الکترونیکی، با استفاده از مجموعه ای از برنامه ها و ابزارهای تکنولوژیک یکپارچه می شود.»

تعاریف یادگیری ترکیبی

برخی طراحی آموزشی یادگیری ترکیبی را اینطور تعریف کردند: «علمی که دسترسی را بررسی می کند، توسعه، ارائه و توسعه طرحی برای استفاده از عناصر محیط و روابط یادگیرنده در آن، به طوری که او را به پاسخ در موقعیت های خاص سوق می دهد، و در شرایط خاص، به منظور کسب تجربیات خاص، و ایجاد تغییرات در رفتار یا عملکرد او، برای رسیدن به اهداف آموزشی مورد نظر از طریق یادگیری ترکیبی."

برخی اشاره می کنند که موفقیت یادگیری ترکیبی با تعداد زیادی از روش های تدریس مورد استفاده اندازه گیری نمی شود، بلکه با تکیه بر یک مدل طراحی آموزشی که متخصص در محیط یادگیری ترکیبی است، با اطراف کردن عناصر محیط یادگیری سنتی با عناصر و ابزارهای محیط یادگیری الکترونیکی اندازه گیری می شود.

بر اساس موارد بالا، برجسته ترین مدل هایی که به یادگیری الکترونیکی، یادگیری ترکیبی و مدل طراحی عمومی آموزش ADDIE می پرداختند، مورد بررسی قرار گرفت، سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به صورت زمانی از جدیدترین تا قدیمی ترین به صورت زیر مرتب شد:

در یک مدل دیگر طراحی آموزشی برای استفاده از اینفوگرافیک استاتیک در یک محیط یادگیری ترکیبی برای توسعه مفاهیم شهروندی دیجیتال و مهارت ها و جهت گیری تفکر بصری است و شامل پنج مرحله است: (مرحله تجزیه و تحلیل، مرحله طراحی، مرحله تولید، مرحله پیاده سازی، و مرحله ارزیابی)


تاثیر استفاده از یادگیری ترکیبی در تدریس

یادگیری ترکیبی به آموزشی گفته می شود که در آن معلم روش های تدریس سنتی را با روش های الکترونیکی پیشرفته ادغام می کند، تأثیر این آموزش بر تمام عناصر آن مشهود بود و مهم ترین این تأثیرات به این صورت است: دانشجویان محیط یادگیری ترکیبی فرصت های زیادی را برای دانش آموزان فراهم می کند، به آنها کمک می کند تا در فعالیت های یادگیری که نیاز به تفکر نظم بالاتر، حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی دارند، شرکت کنند و به آن ها اجازه دهد تا عملاً ایده های زیادی را به کار گیرند، سوالات باز بپرسند، و بحث های ارزشمندی به رهبری دانش آموز مطرح کنند. یادگیری ترکیبی همچنین به دانش آموزان این امکان را می دهد که با یکدیگر و معلم بهتر ارتباط برقرار کنند، و به آن ها خودمختاری و توانایی مقابله با فناوری را بسیار کارآمد می دهد.
معلم تأثیر یادگیری ترکیبی بر معلم قبل از دیگران منعکس می شود، چرا که این فرصت را برای او فراهم می کرد تا نوآوری کند، ایده هایش را به راحتی و به راحتی به کار گیرد، علاوه بر اینکه نقش او را از یک مدرس پایه به تسهیل کننده فرایند یادگیری تبدیل می کند، زیرا به دانش آموزان توانایی جستجو و دسترسی به اطلاعات را به دور از تلقین می دهد.
معلم نیاز به تغییر برخی از روش های تدریس خود را در هنگام درگیر شدن در یادگیری مخلوط، اجازه می دهد برای کمک های بیشتر دانش آموز محور، مانند: همکاری، بازخورد تکراری، انتخاب دانش آموز، برنامه ریزی کلاس درس، و جستجو برای استراتژی های تدریس مناسب برای توسعه فنی است.
محیط یادگیری یادگیری ترکیبی محیطی تعاملی و انعطاف پذیر را برای دانش آموزان فراهم کرد که از طریق آن تعداد زیادی از یادگیرندگان می توانند در دسترس باشند و عمدتاً به نقش دانش آموز در تحقیق و رسیدن به نتایج با بهترین ابزار و ابزار ممکن بستگی دارد و همچنین به دلیل ابزارهای دقیق و ذخیره شده داده ای که فراهم می کند به معلم یک محیط یادگیری باز برای ارزیابی و مطالعه سریع داد و همچنین به او اجازه می دهد تا هموار تغییر کند تا نیازهای دانش آموزان را برآورده کند.
عناصر یادگیری مخلوط جوانب مثبت و منفی بسیاری از آموزش و پرورش مخلوط وجود دارد، و یکی از مهم ترین مزایای آن این است که شامل عناصر زیادی است که می تواند برای تسهیل فرایند آموزشی مورد استفاده قرار گیرد، و موارد زیر برجسته ترین این عناصر هستند:
کلاس های مجازی و واقعی. فیلم های تعاملی. حضور دستورالعمل ها و جهت های سنتی توسط یک معلم. وسایل مختلف ارتباط بین خود معلمان و دانش آموزان، مانند: ایمیل.

مشخصات این پروپوزال و پایان نامه:
عنوان پروپوزال: اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختردوره ابتدایی
موارد قابل استفاده از این پروپوزال و پروژه: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه پروپوزال و پایان نامه : 21+108 صفحه
کد فایل : 97


هدیه ویژه : این پروپوزال همراه با فایل کامل پروژه می باشد. پس از خرید پروپوزال فایل کامل پایان نامه همین موضوع به عنوان هدیه در اختیار شما قرار می گیرد.


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی