دانلود پروپوزال و پایان نامه روانشناسی تربیتی درباره خودآگاهی

عنوان پروپوزال: اثر بخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله بر افزایش رضایت زناشویی بیماران معتاد در طول درمان، کلینیک درمانی و بازتوانی پویا

خودآگاهی: تعریف، اهمیت، و راه های تقویت و توسعه آن

ما در این زندگی غریبه ها و دور از خودمان زندگی می کنیم که مهم ترین موتور ما در کیهان است، بنابراین زمان خود را وقف دیگران می کنیم و از آنها و امور آنها مراقبت می کنیم و فراموش می کنیم که به مهم ترین و خطرناک ترین منبع روی زمین وقت بدهیم.
ما به دنبال این نیستیم که خود را از نزدیک بشناسیم، تا به زیرکانه های آن شیرجه بزنیم تا خودآگاهی خود را افزایش دهیم، بنابراین با زندگی به شیوه ای آشفته پیش می رویم، منتظر راه حل هایی برای مشکلاتمان هستیم تا از بیرون بیاید، غافل از اینکه راه حل های واقعی برای هر چیزی که از دروغ در درون مان رنج می بریم؛
پیگیری خود یکی از بالاترین و نجیب ترین اشکال پیگیری است، و علت 98 درصد حوادثی است که ما تجربه می کنیم. سوال اینجاست: اگر خودآگاهی ما کلید همه زندگی ما باشد چه؟ و اگر شانس زندگی تعظیم به یک سیگنال از آگاهی بالاتر ما؟ اگر حالت آرامش، آرامش و آرامش همراه با خودآگاهی بالای ما باشد و باید برای بالا بردن سطح هوشیاری خود تلاش کنیم تا به حس بهترین و نجیب ترین احساسات همه برسند چه؟ آیا هر فرد موفقی جلسات صمیمی طولانی مدت و دوره ای را با خود، برای رسیدن به عمق مورد نظر که او را به کشاورز جهان می رساند، انجام داده است؟
در این مقاله به اهمیت شناخت خود، تست خودآگاهی و اهداف آن خواهیم گفت.

خودآگاهی چیست؟

این توانایی تولید مداوم اطلاعات با کیفیت بالا در مورد خودتان است؛ هر چه خودتان بیشتر تحقیق کنید، مسائل را بیشتر درک می کنید، دستاوردهای بیشتری به دست می آورید، و آزادتر خواهید بود که در زندگی تان تصمیم های مسالمت آمیز اتخاذ کنید.

با خودتان خلوت می کنید؟

آیا می توانید در پاسخ به این سوال با ما صادق باشید: آیا رابطه دوستی، دلسوزی و هماهنگی با خودتان دارید؟ یا رابطه سرزنش، استدلال و نزاع؟
مطالعات روان شناختی نشان داده است که بیش از 95 درصد از جمعیت جهان با خود نشسته فرار می کنند و این شاید عامل ریشه ای بسیاری از بیماری های روانی باشد.
بيشتر مردم، هنگامی که با خود می نشینند، احساس درد و پریشانی می کنند، یا احساس ندامت، شرم و ترس، که باعث فرار آنها از این برخورد می شود، باور دارند که از رنج و غم دور می شوند، از قانون اساسی زندگی بی اطلاع هستند که می گوید: «چیزی که از روی رو شدن و سرکوب فرار می کنید در درون شما افزایش می یابد و در مدتی به زندگی شما حمله خواهد کرد و با نیروی بسیار بیشتری نسبت به قبل.»
راه حل های همه چیز با خود گفت وگوی شما شروع می شود، بنابراین این باید به یک آیین خاص، حداقل دو تا سه بار در هفته تبدیل شود.
شما کودک را به خاطر اشتباهات و اشتباهاتش می بخشید، او را بدون توجه به کاری که انجام می دهد مهار می کنید، برای غلبه بر اشتباه هایش تلاش می کنید، و جلو می روید تا چیزهای مفید مثبت زیبایی را به او آموزش دهید؛ و همچنین باید با عشق و آرامش، به دور از سرزنش ها، شلاق زدن ها و توبیخ ها با خودتان گفتگو کنید.
روح مانند کودک است، اگر با آن بدرفتاری شود، شما را از خود بیگانگی خواهد کرد و در هیچ موضوعی از شما اطاعت نخواهد کرد، زیرا به آزادی نیاز دارد، پس آن را سرکوب نکن، بلکه با نهایت پیچیدگی، شفافیت و مهار با آن برخورد کنید و سپس در حالت هماهنگی فوق العاده ای با آن قرار خواهد گرفت.
شما می توانید در طول گفت وگو با او با خود بگویید: «من شما را دوست دارم، خودم و از شما به خاطر کاری که در دوره گذشته انجام داده اید عذرخواهی می کنم، شما اعتماد من هستید و باید از شما محافظت کنم و می خواهم بدانید که نقص در خطا نهفته نیست، بلکه در ادامه آن بدون یادگیری از آن.

نردبان خودآگاهی (آزمون خودآگاهی):

دانشمند و محقق روانشناسی "دیوید هاوکینز" آگاهی انسان را به چهار بخش تقسیم کرد، به طوری که هر بخش شامل سطوح متعددی می شود و این قانون یکی از مهم ترین قوانینی است که رفتار انسان ها را در تمام سنین توضیح می دهد.

بخش اول نردبان هوشیاری:

بخش اول شامل ۸ سطح است که از ۲۰ تا ۱۷۵ درجه شروع می شود یعنی:
شرم (20): در این سطح، یک فرد احساس هیچ چیز بودن و رد همه چیز را احساس می کند، بنابراین شما او را رد خانه، کار، خانواده و خودش می بینید؛ و احساساتش به شدت منفی است.
توبیخ (30): در این سطح فرد خودپر پرچمی ثابتی را اعمال می کند، به طوری که احساس می کند همیشه اشتباه می کند و باید به شیوه ای دیگر عمل می کرد.
بی تفاوتی (50): فرد در اینجا ضعیف، شکننده و ناامید است.
شفقت (75): در اینجا فرد هنگام اجرای نقش قربانی، هنگامی که مدام شکایت، ناامیدی و غم می کند، آرامش می گیرد.
ترس (100): فرد در این سطح به دیگری اعتماد نمی کند، چرا که او این گفته را اتخاذ می کند که «اگر گرگ نیستید، گرگ ها می خورید»، او همیشه بسیار محتاط است و از همه چیز می ترسد.
میل (125): فرد در اینجا احساس تملک، حرص و آز و دلبستگی بیمارگونه را تجربه می کند.
خشم (۱۵۰): اگر به آنچه می خواهد دست نخورد، فرد در اینجا عصبانی می شود.
غرور (175): فرد در اینجا احساس خاص و برتر از دیگران، بنابراین نفس بالا در اینجا است.

بخش دوم نردبان هوشیاری:

بخش دوم شامل 5 سطح، و تحت سلطه عقل، یعنی:
شجاعت (۲۰۰): فرد اینجا آگاه است که عامل هر اتفاقی است که در زندگی برایش می افتد، شرایط یا اتفاقات خارجی را سرزنش نمی کند، سخت کوش است و به دنبال رسیدن به اهدافش است؛ اما همیشه خسته است، همان طور که در هر موضوعی یک چالش می بیند.
بی طرفی (250): در اینجا فرد نسبت به سطح قبلی بازتر می شود تا رنگ های دیگر زندگی را ببیند، بعد از اینکه تنها به سیاه و سفید محدود شد و گزینه های موجود بسیاری را حس می کند، و با حالت رضایت از زندگی اش اشباع می شود.
آمادگی (310): حالت پیشرفته رضایت است، به طوری که فرد آماده دریافت هر گونه اطلاعاتی است که او را به سمت توسعه هدایت می کند، و آگاهی خود را نسبت به یک مسئله خاص افزایش می دهد. به عنوان مثال اگر فردی مشکل مالی داشته باشد، از مسئول بودن در آن آگاه است، و از وجود آن راضی است، اما حاضر است اطلاعات جدیدی را بپذیرد که وجود ایده ها و محکومیت های دروغین در مورد پول را آشکار کند.
پذیرش (350): در اینجا فرد در حالت پذیرش همه چیز در زندگی خود، شیرین و تلخ است، جایی که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد، و توانایی زیادی برای بخشش و بخشش دارد.
خرد (400): فرد اینجا یک تحلیلگر طبقه بالا است، به طوری که او شروع به مشتق کردن پیام های پشت وجود هر فرد، یا وقوع هر چیزی در زندگی اش می کند؛ و او تحت سلطه استدلال عقلانی است.

بخش سوم نردبان آگاهی:

بخش سوم شامل ۳ سطح است که اوج پوزیتیویته هستند:
عشق (۵۰۰): این عشق مطلق و بی قید و شرط است، عبارت است از عشق انسان به همه چیز و برای هر چیزی بدون دلیل، به طوری که عاشق دشمنانش شود؛ حرکت از خرد به عشق بسیار دشوار است، زیرا نشان دهنده گذار از منطق و عقل به معنویت و احساسات است.
شاد بودن (540): فرد در اینجا بسیار خوشحال است، قادر است هر مشکلی را به یک فرصت واقعی تبدیل کند، و توانایی جذب آنچه را که می خواهد به زندگی اش دارد.
آرامش (600): در اینجا فرد احساس آرامش، آرامش، آرامش و قدردانی را احساس می کند و در هر لحظه از زندگی خود حضور دارد، به طوری که بر زندگی و لذت آن تسلط دارد.

بخش چهارم نردبان آگاهی:

بخش چهارم شامل یک سطح است:
روشنگری (700-1000): فرد اینجا با خدا در ارتباط بسیار است که قادر است تا حد زیادی بر بشریت تأثیرگذار باشد.
شما باید با خودتان صادق باشید، موقعیت خود را در نردبان آگاهی کشف کنید و برای توسعه آگاهی خود تلاش کنید. همچنین آرزوی حداقل سطح «عشق» لازم است و این جاه طلبی نیازمند تلاش و تلاش زیادی است.
از آگاهی چه استفاده ای می شود؟ و چگونه سطح آگاهی خود را توسعه دهیم؟
این به شما سطوح تدریجی آگاهی می دهد، و هر بار به آگاهی بالاتر می رسد؛ همچنین به شما احساسات فوق العاده ای می دهد، و اشتهای شما را به زندگی، تغییر و پیشرفت افزایش می دهد، آگاهی یک فرصت واقعی برای شماست که بدانید "چه کسی هستید"، "چرا به زندگی آمدید"، و "پیام شما چه چیزی است"؛ این یک راه موثر برای درک بیشتر خودتان است، و از میزان احساسات منفی که تجربه می کنید خلاص می شود.
آگاهی پیشرفته شما را فردی پیچیده و آرام می کند که قادر است دیگری را با تمام منفی هایش مهار کند، و بتواند به جای منفی ها روی مثبت ها تمرکز کند، بنابراین از آرامش خاطر و شادی لذت می برید.
وقتی از یک سطح هوشیاری به سطح دیگر حرکت می کنید، باید در حالت بی طرفی زندگی کنید و روی مثبت ها متمرکز بمانید، حتی زمانی که مشکلاتی وجود دارد، چرا که انتقال بین سطوح آگاهی با چند تنش گذرا همراه است و این برای شما طبیعی است که از آن آگاه باشید.

توسعه خودآگاهی:

1- مانیتورینگ:
احساسات منفی زنگ خطری است که به ما هشدار می دهد که مشکلی در سیستم وجود دارد، برای مثال: اگر احساسات خود را مشاهده می کنید، موقعیت هایی را بنویسید که شما را غمگین می کند و شما را خوشحال می کند و سپس دلایل احساساتی را که به افکار، باورها و ارزش های شما ارتباط دارد تحلیل کنید، قادر خواهید بود آگاهی خود را توسعه دهید.
به عنوان مثال: اگر کسی به شما بگوید که او در یک دوره آموزشی مهم در یک تخصص خاص ثبت نام کرده است که با منافع شما تداخل دارد، و شما پس از شنیدن اخبار احساس پریشانی روانی می کنید، باید دلایل این احساس را تحلیل کنید، ممکن است مشخص شود که ارزش دانش شما اشباع نشده است، و باورهای شما اشتباه است، مانند: «علم و ثبت نام در دوره های آموزشی به پول زیادی نیاز دارد، و من آن را نداردم»، چرا که این تحلیل شما را به زیر سوال بردن اعتبار باورها و ایده هایتان سوق خواهد داد و سپس به شما انگیزه می دهد تا ایده ها و باورهای مثبت جدیدی را تغییر دهید و ایجاد کنید، به عنوان مثال «راه های زیادی برای کسب اطلاعات وجود دارد و نیازی به پول زیادی مانند کتاب، اینترنت و دوره های با تخفیف ندارد.» بنابراین به جای ایستادن در جای خود درمانده و افسرده، گامی در مسیر درست برداشته و سفر فوق العاده آگاهی خود را آغاز کرده ای.
۲- بدانید که هوشیاری بی پایان است:
پس در دام «موفق شده ای به آگاهی کامل رسیدی» قرار نگیریم، ما روزانه نیاز داریم تا خودمان را تصفیه کنیم و تا زمان مرگ خودمان را توسعه دهیم.
۳- باور کنید که شما خلقت خدا هستید:
این بدان معناست که شما در همه چیز سزاوار بهترین ها باشید و پتانسیل کاملی برای توسعه و رسیدن به اهداف خود داشته باشید و بدانید که همه چیز با یک گام شروع می شود، بنابراین هدف خود را به گام های کوچک تقسیم کنید، صبور باشید و برای رسیدن به اهدافتان عجله نکنید.
4- کنجکاوی در خودتان و کاوش در اعماق آن:
کنجکاوی و شگفتی عناصر مهمی برای شما برای توسعه آگاهی خود هستند.


مشخصات این پروپوزال و پایان نامه:
عنوان پروپوزال: اثر بخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله بر افزایش رضایت زناشویی بیماران معتاد در طول درمان، کلینیک درمانی و بازتوانی پویا
موارد قابل استفاده از این پروپوزال و پروژه: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه پروپوزال و پایان نامه : 26+141 صفحه
کد فایل : 95


هدیه ویژه : این پروپوزال همراه با فایل کامل پروژه می باشد. پس از خرید پروپوزال فایل کامل پایان نامه همین موضوع به عنوان هدیه در اختیار شما قرار می گیرد.


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی