نمونه پروپوزال آماده حقوق جزا درباره مسئوولیت جزائی ناشی از انتقال بیماری

عنوان پروپوزال: مسئوولیت جزائی ناشی از انتقال بیماری ایدز توسط مبتلایان به آن


در سیستم حقوقی ایالات متحده، افراد تنها در صورتی ممکن است برای جرمی مجازات شوند که به جرمی مجرم شناخته شوند، یعنی از نظر کیفری مسئول شناخته شوند. این مقاله به بحث در مورد آنچه که مسئولیت کیفری است می پردازد. برای بحث در مورد مسئولیت مدنی، به مقاله ما در مورد مسئولیت مدنی مراجعه کنید .

جرم چیست؟
قانونگذاران از نظر فنی تصمیم می گیرند که جرم چیست. هیچ عملی تا زمانی که توسط جامعه به رسمیت شناخته نشده و در قوانین جنایی ایالت ها و فدرال نوشته نشده باشد جرم محسوب نمی شود. ممکن است فکر کنیم برخی از اعمال همیشه جرم بوده اند یا در همه جا به عنوان جرم تلقی می شوند، اما اینطور نیست. برای مثال، قوانین ایالات متحده از نظر تاریخی تجاوز جنسی به زن توسط شوهرش را تا همین اواخر به رسمیت نمی شناخت .

یک عمل فقط در صورتی جرم است که یک ایالت یا دولت فدرال آن را به عنوان یکی تعریف کند. در اکثر ایالت ها، جرایم به عنوان جنایات (جرایم جدی تر) یا بزهکاری (جرایم کمتر جدی) طبقه بندی می شوند.

مسئولیت کیفری
مسئولیت کیفری به مسئولیت جرم اطلاق می شود و مجازاتی که جامعه برای آن جرم تعیین می کند. از آنجایی که جنایات باعث آسیب به جامعه به عنوان یک کل می شود (علاوه بر قربانی یا قربانیان)، یک وکیل دولتی (دادستان) از طرف شهروندان خود، مجرم را متهم می کند.

در صورتی که تعقیب قضایی ثابت کند که شخص مرتکب عمل مجرمانه (مانند سرقت) شده و قصد لازم برای پاسخگویی شخص را داشته است (مثل قصد سلب مال) شخص می تواند مسئول جرم شناخته شود.

Mens Rea یا قصد جنایی
برای اینکه کسی را در قبال جرمی مسئول بخواهد، دادستان باید ثابت کند که او به میزان لازم از قصد مجرمانه (به نام mens rea ) برخوردار بوده است. در مثال فوق، دادستان باید ثابت کند که متهم در زمانی که متهم مالکیت آن را در دست گرفت، به ناحق قصد محرومیت مالک واقعی از آن را داشته است.

در مقابل، در یک پرونده مدنی، هیچ قصد مجرمانه ای لازم نیست. بسیاری از دعاوی مدنی شامل ادعاهایی مبنی بر این است که متهم سهل انگاری کرده و در نتیجه به شاکی آسیب رسانده است. دلیل تمایز این است که پرونده های مدنی شامل اختلاف بین افراد است، نه اعمال علیه کل جامعه. و مجازات احتمالی متهم در یک پرونده مدنی محدود به خسارت مالی یا اجرای برخی حقوق است اما نه حبس.

مسئولیت نیابتی یا ضمنی
معمولاً مسئولیت کیفری بر عهده شخصی است که مستقیماً مرتکب عمل شده است. اما، مسئولیت یک جرم می تواند فراتر از کسانی باشد که مستقیماً در یک عمل مجرمانه دخیل هستند. به عنوان مثال، قوانین "قتل جنایتکارانه" افرادی را که در جنایتی که منجر به مرگ می شود، مسئول مرگ می کنند، حتی اگر "ماشه را نکشیده باشند" یا به طور مستقیم باعث مرگ قربانی شوند (مانند راننده فراری که به همدستان کمک می کند تا فرار کنند. یک سرقت مسلحانه ناموفق ).

مسئولیت سخت
برای محکوم کردن یک فرد به جرم، دولت معمولاً علاوه بر اینکه یک عمل انجام شده است، باید مسئولیت را نیز اثبات کند. به عبارت دیگر، برای اثبات سرقت، دولت باید ثابت کند که متهم مال دیگری را برده است و متهم مال را به قصد سلب مالکیت گرفته است. اما، در مورد یک جرم مسئولیت شدید، دادستان فقط باید شخص را ثابت کند که درگیر رفتار خاصی است.

مسئولیت شدید در حقوق کیفری استثناء است نه قاعده. منطق جرایم مسئولیت شدید این است که اعمال خاص تحمیل مسئولیت کیفری بدون توجه به قصد را توجیه می کند. نمونه‌ها از جرایم ایمنی عمومی (مانند قوانین راهنمایی و رانندگی) تا جرائم مرتبط با آسیب اجتماعی یا اخلاقی (مانند تجاوز جنسی قانونی) را شامل می‌شود. ممکن است شخصی به تجاوز قانونی محکوم شود حتی اگر قربانی به تماس جنسی رضایت داده باشد و در برخی ایالت ها حتی اگر متهم نداند قربانی زیر سن قانونی است.

مسئول اما نه مسئول - ناتوانی در ایجاد قصد مجرمانه
قانون مسئولیت کیفری نیز موقعیت هایی را به رسمیت می شناسد که در آن شخصی که شخصاً و مستقیماً در عمل مجرمانه دست داشته است نباید مسئول جرم شناخته شود. اساساً با وجود اینکه افراد خاصی مرتکب عمل مجرمانه شده اند، نباید در قبال آن مورد بازخواست قرار گیرند. بارزترین مصداق آن شخصی است که به دلیل ناتوانی روانی مرتکب جرم نشده است . گروه دیگری که از مسئولیت کیفری معین معاف هستند، خردسالان هستند. دلیل معافیت چنین افرادی از مسئولیت این است که این افراد نمی توانند نوع قصد و نیت مورد نیاز برای عادلانه بودن حسابرسی آنها را برای جرم ایجاد کنند.

جریمه های احتمالی
شخصی که با محکوم شدن به جرمی مسئول کیفری شناخته می شود ممکن است به گذراندن مدت در زندان یا زندان، پرداخت جریمه نقدی یا هر دو محکوم شود. در اکثر ایالت ها، جرایم جنایی را می توان با یک سال یا بیشتر زندان و جنحه ها را با کمتر از یک سال زندان مجازات کرد. علاوه بر این (یا به طور متناوب)، قاضی صدور حکم ممکن است به شخص محکوم شده دستور دهد که تحت درمان با مواد مخدر یا الکل، مدیریت خشم یا سایر مشاوره‌ها قرار گیرد و/یا از شرایط مشروط (مانند آزمایش مواد مخدر) تبعیت کند. ممکن است از فردی که به خاطر جرایم جنسی خاص محکوم شده است، ملزم شود که به عنوان مجرم جنسی ثبت نام کند و پس از آزادی از سایر شرایط، مانند گزارش دوره ای به مقامات محلی و دوری از مدارس، زمین های بازی، و سایر امکاناتی که کودکان در آن حضور دارند، پیروی کند.

مسئولیت کیفری به جرم بستگی دارد
قانون مسئولیت کیفری بسته به جرم خاص متهم، حوزه قضایی که در آن شخص متهم شده است و سایر عوامل خاص موقعیت (مانند سن متهم) متفاوت است. برای سؤالاتی در مورد اینکه چه چیزی برای مسئول دانستن شخصی برای یک جرم خاص لازم است، مقاله مربوط به آن جرم و در ایالت مورد نظر را در این سایت بررسی کنید.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: مسئوولیت جزائی ناشی از انتقال بیماری ایدز توسط مبتلایان به آن
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری –ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 18


کد فایل : 72


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی