EMDR    یا حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکت چشم
از    EMDR   چه انتظاری می توان داشت؟
   EMDR   چقدر موثر است؟
دستورالعمل ها چه چیزی را توصیه می کنند؟
   EMDR   چگونه کار می کند؟
حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم (   EMDR  ) یک نوع روان درمانی نسبتاً جدید و غیر سنتی است . محبوبیت آن در حال افزایش است، به ویژه برای درمان اختلال استرس پس از سانحه ( PTSD ). PTSD اغلب پس از تجاربی مانند جنگ نظامی، حمله فیزیکی، تجاوز جنسی، یا تصادفات رانندگی رخ می دهد.


اگرچه تحقیقات ادامه دارد،    EMDR   در میان برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی بحث برانگیز است.
در نگاه اول به نظر می رسد    EMDR   به مسائل روانی به روشی غیرعادی برخورد می کند. این به گفتار درمانی یا داروها متکی نیست . در عوض،    EMDR   از حرکات سریع و ریتمیک چشم بیمار استفاده می کند . این حرکات چشمی قدرت خاطرات باردار عاطفی رویدادهای آسیب زا گذشته را کاهش می دهد.
از    EMDR   چه انتظاری می توان داشت؟
یک جلسه درمان    EMDR   می تواند تا 90 دقیقه طول بکشد. درمانگر انگشتان خود را جلو و جلوی صورت شما حرکت می دهد و از شما می خواهد که این حرکات دست را با چشمان خود دنبال کنید. در همان زمان، درمانگر    EMDR   از شما می خواهد که یک رویداد آزاردهنده را به خاطر بیاورید. این شامل احساسات و احساسات بدنی می شود که همراه با آن هستند.

به تدریج، درمانگر شما را راهنمایی می کند تا افکار خود را به افکار دلپذیرتر تغییر دهید. برخی از درمانگران از جایگزین هایی برای حرکات انگشتان مانند ضربه زدن به دست یا پا یا آهنگ های موسیقی استفاده می کنند.
افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند استدلال می کنند که    EMDR   می تواند تأثیر احساسات منفی را تضعیف کند. قبل و بعد از هر درمان    EMDR  ، درمانگر از شما می‌خواهد سطح پریشانی خود را ارزیابی کنید. امید این است که خاطرات آزاردهنده شما کمتر ناتوان کننده شوند.
اگرچه بیشتر تحقیقات در مورد    EMDR   استفاده از آن را در افراد مبتلا به PTSD بررسی کرده است،    EMDR   گاهی اوقات به صورت تجربی برای درمان بسیاری از مشکلات روانی دیگر استفاده می شود. آنها عبارتند از:
موارد وحشت زدگی
اختلالات اشتها
اعتیادها
اضطراب، مانند ناراحتی در سخنرانی در جمع یا اقدامات دندانپزشکی
   EMDR   چقدر موثر است؟
از زمانی که روانشناس فرانسین شاپیرو این تکنیک را در سال 1989 ابداع کرد، بیش از 20000 تمرین‌کننده برای استفاده از    EMDR   آموزش دیده‌اند. زمانی که شاپیرو یک روز در جنگل قدم می‌زد، متوجه شد که احساسات منفی او کاهش می‌یابد زیرا چشمانش از این طرف به آن سو می‌چرخند. سپس، او همان اثر مثبت را در بیماران پیدا کرد.
به نظر می رسد    EMDR   یک درمان بی خطر است، بدون عوارض جانبی منفی. با این حال، علیرغم استفاده روزافزون از آن، پزشکان سلامت روان درباره اثربخشی    EMDR   بحث می کنند. منتقدان خاطرنشان می کنند که بیشتر مطالعات    EMDR   فقط تعداد کمی از شرکت کنندگان را درگیر کرده است. با این حال، محققان دیگر، اثربخشی این درمان را در گزارش‌های منتشر شده نشان داده‌اند که داده‌های چندین مطالعه را ادغام کرده‌اند.
دستورالعمل های صادر شده توسط بیش از یک سازمان حرفه ای اخیراً اعتبار    EMDR   را افزایش داده است. این دستورالعمل‌ها مشخص می‌کنند که چه کسانی ممکن است از درمان سود ببرند. مثلا:
انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) اشاره کرده است که    EMDR   برای درمان علائم PTSD حاد و مزمن موثر است. با توجه به APA،    EMDR   ممکن است به ویژه برای افرادی مفید باشد که در صحبت کردن در مورد رویدادهای آسیب زا که تجربه کرده‌اند مشکل دارند. دستورالعمل‌های APA اشاره می‌کنند که تحقیقات دیگری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا پیشرفت‌های    EMDR   می‌تواند در طول زمان پایدار بماند یا خیر.
وزارت امور کهنه سربازان و وزارت دفاع به طور مشترک دستورالعمل های عمل بالینی را صادر کرده اند. این دستورالعمل‌ها    EMDR   را برای درمان PTSD در جمعیت‌های نظامی و غیرنظامی به شدت توصیه می‌کنند. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که این رویکرد به اندازه سایر درمان های روانشناختی در برخی از مطالعات مؤثر بوده است و در برخی دیگر کمتر مؤثر بوده است.
   EMDR   چگونه کار می کند؟
حتی مشتاق ترین حامیان    EMDR   در مورد نحوه عملکرد درمان توافق نکرده اند. در این مرحله فقط تئوری وجود دارد. با القای یادآوری رویدادهای ناراحت کننده و منحرف کردن توجه از پیامدهای عاطفی آنها،    EMDR   از برخی جهات اصول اساسی مورد استفاده در درمان مواجهه طولانی مدت، درمان روان درمانی رفتاری استاندارد طلایی PTSD را به عاریت می گیرد. برخی از درمانگران معتقدند که    EMDR   اضطراب را کاهش می دهد . این به بیماران اجازه می دهد تا افکار ناراحت کننده خود را بهتر کنترل کنند. دیگران به سادگی می گویند که ما هنوز نحوه عملکرد    EMDR   را نمی دانیم. طبق دستورالعمل های APA،    EMDR   برای درک کاملتر آن نیاز به مطالعه بیشتر دارد.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: مقایسه میزان اثربخشی«حساسیت زدایی از طریق حرکت چشم و پردازش مجدد (EMDR)» و «هیپنوتراپی» در وضعیت روان شناختی و درمان اختلالات اعتیادی
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 21 صفحه
هدیه ویژه : این پروپوزال همراه با فایل کامل پروژه می باشد. پس از خرید پروپوزال فایل کامل پایان نامه همین موضوع به عنوان هدیه در اختیار شما قرار می گیرد.


کد فایل : 53


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی