درمانگرهای شناختی - رفتاری معمولا در درمان خانواده ها، فرایند ارزیابی را با جمع آوری تعداد بیشتری از اعضاء خانواده برای موارد موجود، شروع می کنند.

به هرحال درمانگر به جای اصرار ابر حضور هر شخص برای شروع درمان، به همکاری اعضایی که برای حضور انگیزه داشتند، تمرکز می کند و سپس با آنها راجع به حضور اعضاء غایب کار می کند. معمولا همه اعضاء خانواده دعوت می شوند، اگرچه بارها مقاومتی برای حضور وجود دارد . اعضاء غایب گاهی اوقات از حضور در تمامی فرایند رمان اجتناب می کنند، بنابراین مداخله بی نتیجه می ماند. بنابراین من تلاش می کنم که همه اعضاء خانواده حضور داشته باشند اما اگر این کار ممکن نباشد، با اعضایی که برای درمان انگیزه داشتند، کار می کنم. من به ندرت تصمیم گیری را به اعضاء خانواده واگذار می کنم ایا صحبت های آنها را راجع به حضور یا عدم حضور فردی را می پذیرم، اگر اعضاء خاصی از حضور امتناع کنند، با آنها تماس میگیرم و می خواهم که خودشان به من بگویند که علاقمند حضور نبودند. اغلب، زمانی که با آنها تماس میگیرم و به آنها اطمینان می دهم که به کمکشان نیاز دارم، آنها برای حضور متقاعد می شوند. درمانگرهای شناختی - رفتاری همانند درمانگرهای مدل های دیگر سیستم های تصور می کنند که مشکلاتی که در یک خانواده بروز می کنند نمونه ای از فرایند وسیع تر مسأله ساز در خانواده است. بنابراین با برخورد اولیه، درمانگر پردازش خانواده را بررسی می کند و فرضیاتی شکل می دهد که راجع به الگوهایی است که در مشکلاتی که خانواده را به درمان کشیده است، نقش دارد. جمع آوری اطلاعات اساسی در مصاحبه مشترک اولیه، درمانگر از هر یک از اعضاء خانواده راجع به دلایل مراجعه برای کمک، سؤال می کند و دیدگاه هر شخص راجع به مشکلات و تغییراتی را که هر شخص فکر می کند باعث رضایت بیشتر خانواده می شود، جویا می شود. همچنین درمانگر راجع به تاریخچه خانوادگی سؤال می کند ( مثلا کی و چگونه زوجها با یکدیگر آشنا شدند، چه چیزی در ابتدا طرفین را به یکدیگر جذب کرد، کی آنها ازدواج کردند (اگر مربوط باشد) کی بچه ها متولد شدند و هر رویداد دیگری که آنها فکر می کنند در طی سال ها بر خانواده تأثیر گذاشته است. استفاده از مدل ارزیابی استرس - مقابله، درمانگر به طور منظم درخواست های زوجها با اعضاء خانواده را بررسی می کند که مبتنی بر ویژگی های فردی اعضاء است (مثل کناره گیری همسر که ناشی از سوء استفاده در کودکی است) یا شامل پویش های رابطه می شود ( مثل تفاوت های حل نشده در تمایلات طرفین برای خلوت با خود مختاری) و یا محیط را دربر می گیرد ( مثل درخواست های کاری سنگین که زمان و انرژی طرف همسر را شامل می شود. همچنین درمانگر راجع به منابعی که خانواده باید از عهده آن درخواست ها برآیند و هر عاملی که بر استفاده از منابع تأثیر می گذارد، سؤال می کند، مثلا اعتقاد به خودکفایی که برخی افراد را از جستجوی کمک یا پذیرش کمک از دیگران باز می دارد. در تمام مصاحبه های درمانگر اطلاعاتی راجع به شناخت ها، پاسخ های هیجانی و رفتار اعضاء نسبت به یکدیگر جمع آوری می کند. اگر شوهری بعد از انتقادات همسرش در رابطه با مهارت های پدرانه اش، کناره گیری کند، درمانگر به او توجه می کند و راجع به افکار و احساساتش بعد از شنیدن اظهارات همسرش، سؤال می کند. او ممکن است افکار خودآیندی مثل "او به من احترام نمی گذارد، این امر ناامید کننده است را بروز دهد و احساساتی چون خشم و ناراحتی عمیق را داشته باشد.


مشخصات این پروپوزال:
عنوان پروپوزال: اثر بخشی خانواده درمانی میلان بر مشکلات زناشویی زوجین در آستانه طلاق شهر دهلران
موارد قابل استفاده از این پروپوزال: آموزش پروپوزال نویسی – برای درس روش تحقیق و سمینار و کلیه امور پژوهشی مرتبط
شامل همه قسمت های یک پروپوزال استاندارد: مقدمه – بیان مسئله – اهمیت و ضرورت – پیشینه – اهداف جزئی و کلی – فرضیه ها - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها – روش - جامعه، نمونه و روش نمونه گیری – ملاک ورود و خروج – ابزار - روش اجرا - روش تجزیه و تحلیل اطلاعات - منابع فارسی و انگلیسی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
نوع فایل: Word و قابل ویرایش
تعداد صفحه: 16 صفحه
کد فایل : 49


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی