برخی از دلایل متعدد استرس ناشی از کار عبارتند از: ساعات طولانی، حجم کاری سنگین، ناامنی شغلی و درگیری با همکاران یا روسا. علائم شامل کاهش عملکرد کاری، افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب است.

برای کارفرمایان مهم است که استرس ناشی از کار را به عنوان یک موضوع مهم سلامت و ایمنی بشناسند. یک شرکت می تواند و باید اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کارکنان تحت فشارهای غیرضروری قرار نمی گیرند. استرس ناشی از کار یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان است که نه تنها بر سلامت و رفاه کارکنان، بلکه بر بهره وری سازمان ها نیز تأثیر می گذارد.

استرس ناشی از کار زمانی به وجود می آید که نیازهای کاری از انواع و ترکیبات مختلف از ظرفیت و توانایی فرد برای مقابله فراتر رود. استرس ناشی از کار پس از اختلالات اسکلتی عضلانی، دومین بیماری/آسیب جبران‌شده رایج در استرالیا است. استرس ناشی از کار می تواند ناشی از رویدادهای مختلف باشد. برای مثال، ممکن است فردی احساس کند که تحت فشار است اگر خواسته های شغلی او (مانند ساعات کاری یا مسئولیت ها) بیشتر از آن باشد که بتواند به راحتی مدیریت کند.

سایر منابع استرس ناشی از کار عبارتند از درگیری با همکاران یا روسا، تغییر مداوم، و تهدیدهایی برای امنیت شغلی، مانند تعدیل شغلی بالقوه. در استرالیا، بیش از 133.9 میلیون دلار به عنوان مزایا به کارگرانی که در سال مالیاتی 2004/2005 ادعاهای مربوط به استرس محل کار را مطرح کرده بودند، پرداخت شد. طبق گزارش کمیسیون ملی بهداشت و ایمنی، استرس ناشی از کار طولانی‌ترین دوره غیبت را تشکیل می‌دهد. چیزی که یک فرد ممکن است استرس زا تصور کند، با این حال، فرد دیگری ممکن است چالش برانگیز بداند. اینکه آیا یک فرد استرس ناشی از کار را تجربه می کند به شغل، ساختار روانی فرد و سایر عوامل (مانند زندگی شخصی و سلامت عمومی) بستگی دارد. علائم استرس ناشی از کار علائم یا نشانه های استرس ناشی از کار می تواند فیزیکی، روانی و رفتاری باشد.

علائم فیزیکی عبارتند از: خستگی تنش عضلانی سردرد تپش قلب مشکلات خواب، مانند بی خوابی ناراحتی های گوارشی، مانند اسهال یا یبوست اختلالات پوستی. علائم روانشناختی عبارتند از: افسردگی اضطراب دلسردی تحریک پذیری بدبینی احساس غرق شدن و ناتوانی در مقابله مشکلات شناختی، مانند کاهش توانایی در تمرکز یا تصمیم گیری. علائم رفتاری عبارتند از: افزایش روزهای بیماری یا غیبت پرخاشگری کاهش خلاقیت و ابتکار کاهش عملکرد کاری مشکلات در روابط بین فردی نوسانات خلقی و تحریک پذیری تحمل کمتر ناامیدی و بی حوصلگی بی علاقگی انزوا. عوامل استرس زای اصلی کار کدامند؟ همه مسائل زیر به عنوان عوامل استرس زای بالقوه در محل کار شناسایی شده اند.

یک رویکرد مدیریت ریسک شناسایی می کند که کدام یک در محل کار شما وجود دارد و چه چیزی باعث آنها می شود. آنها عبارتند از: فرهنگ سازمانی شیوه های بد مدیریتی مطالب و محتوای شغلی محیط کار فیزیکی روابط در محل کار مدیریت تغییر ضعف پشتیبانی تعارض نقش ضربه. علل استرس ناشی از کار برخی از عواملی که معمولاً باعث استرس ناشی از کار می شوند عبارتند از: ساعت های طولانی حجم کار سنگین تغییرات درون سازمانی ضرب الاجل های فشرده تغییرات در وظایف عدم امنیت شغلی عدم استقلال کار خسته کننده مهارت های ناکافی برای کار نظارت بیش از حد محیط کار نامناسب کمبود منابع مناسب کمبود تجهیزات فرصت های تبلیغاتی اندک آزار و اذیت تبعیض روابط ضعیف با همکاران یا روسا حوادث بحرانی، مانند بازداشت مسلحانه یا مرگ در محل کار. خودیاری برای فرد فردی که از استرس ناشی از کار رنج می برد می تواند به روش های مختلفی به خود کمک کند، از جمله: در مورد تغییراتی که باید در محل کار ایجاد کنید تا سطح استرس خود را کاهش دهید فکر کنید و سپس اقدام کنید. برخی از تغییرات را می توانید خودتان مدیریت کنید، در حالی که برخی دیگر به همکاری دیگران نیاز دارند.

در مورد نگرانی های خود با کارفرما یا مدیر منابع انسانی خود صحبت کنید. مطمئن شوید که به خوبی سازماندهی شده اید. وظایف خود را به ترتیب اولویت فهرست کنید. سخت ترین کارهای هر روز را برای مواقعی که سرحال هستید، مانند اول صبح، برنامه ریزی کنید. مراقب خودت باش. رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. فواید آرامش منظم را در نظر بگیرید. می توانید مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید. مطمئن شوید که هر هفته وقت آزاد کافی برای خود دارید. استرس خود را روی عزیزانتان کم نکنید. در عوض، مشکلات کاری خود را به آنها بگویید و از آنها حمایت و پیشنهادات خود را بخواهید. مواد مخدر، مانند الکل و تنباکو، استرس را کاهش نمی دهند و می توانند باعث مشکلات سلامتی بیشتری شوند.

از مصرف زیاد الکل و سیگار بپرهیزید. از یک روانشناس مشاوره تخصصی بگیرید. اگر استرس ناشی از کار همچنان مشکل ساز است، علی رغم تلاش های شما، ممکن است لازم باشد شغل دیگری یا تغییر شغلی را در نظر بگیرید. از یک مشاور شغلی یا روانشناس مشاوره بگیرید. فواید جلوگیری از استرس در محیط کار کاهش علائم سلامت روحی و جسمی ضعیف صدمات کمتر، بیماری کمتر و زمان از دست رفته کاهش استفاده از مرخصی استعلاجی، غیبت و جابجایی کارکنان بهره وری بیشتر رضایت شغلی بیشتر افزایش مشارکت کاری کاهش هزینه ها برای کارفرما بهبود سلامت کارکنان و رفاه جامعه. استرس ناشی از کار یک مسئله مدیریتی است برای کارفرمایان مهم است که استرس ناشی از کار را به عنوان یک موضوع مهم سلامت و ایمنی بشناسند.

یک شرکت می تواند و باید اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کارکنان تحت فشارهای غیرضروری قرار نمی گیرند، از جمله: از محیط کاری ایمن اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که همه برای کار خود به درستی آموزش دیده اند. استرس ناشی از کار را با تشخیص آشکار آن به عنوان یک مشکل واقعی از بین ببرید. در مورد مسائل و شکایات با کارمندان بحث کنید و در صورت امکان اقدامات مناسب را انجام دهید. با مشورت کارمندان یک سیاست مدیریت استرس طراحی کنید. محیطی را تشویق کنید که در آن کارمندان در مورد وظایف، چشم اندازهای تبلیغاتی و ایمنی حرف بیشتری بزنند. سازماندهی کنید تا مدیر منابع انسانی داشته باشید. با سازماندهی مجدد وظایف یا استخدام کارکنان اضافی، نیاز به اضافه کاری را کاهش دهید. زندگی شخصی کارمندان را در نظر بگیرید و بدانید که گاهی اوقات خواسته های خانه با خواسته های کار در تضاد است.

عنوان: بررسی رابطه امنیت شغلی و استرس شغلی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهر ...

تعداد صفحه : 133

نوع فایل : word قابل ویرایش

منبع فارسی و لاتین : دارد

شماره محصول : 66


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی