خواب چیست؟ خواب یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است. در حالی که خواب هستید، بیهوش هستید، اما عملکرد مغز و بدن شما همچنان فعال است.

آنها چندین کار مهم را انجام می دهند که به شما کمک می کند سالم بمانید و بهترین عملکرد را داشته باشید. بنابراین زمانی که به اندازه کافی با کیفیت نمی خوابید، چیزی بیش از احساس خستگی در شما ایجاد می کند. این می تواند بر سلامت جسمی و روانی، تفکر و عملکرد روزانه شما تأثیر بگذارد. اختلالات خواب چیست؟ اختلالات خواب شرایطی هستند که الگوهای خواب طبیعی شما را مختل می کنند.

بیش از 80 اختلال خواب مختلف وجود دارد. برخی از انواع عمده عبارتند از: بی خوابی - ناتوانی در به خواب رفتن و خواب ماندن. این شایع ترین اختلال خواب است. آپنه خواب - یک اختلال تنفسی که در آن تنفس به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در طول خواب متوقف می شود.

سندرم پای بیقرار (RLS) - احساس گزگز یا گزگز در پاها، همراه با میل شدید به حرکت دادن آنها پرخوابی - ناتوانی در بیدار ماندن در طول روز. این شامل نارکولپسی است که باعث خواب آلودگی شدید در طول روز می شود. اختلالات ریتم شبانه روزی - مشکلات مربوط به چرخه خواب و بیداری. آنها باعث می شوند نتوانید در زمان مناسب بخوابید و از خواب بیدار شوید. پاراسومنیا - رفتار غیرعادی هنگام به خواب رفتن، خوابیدن یا بیدار شدن از خواب، مانند راه رفتن، صحبت کردن، یا غذا خوردن برخی از افرادی که در طول روز احساس خستگی می کنند، یک اختلال خواب واقعی دارند. اما برای دیگران، مشکل واقعی این است که زمان کافی برای خواب در نظر نمی گیرند.

مهم است که هر شب به اندازه کافی بخوابید. میزان خواب مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن، سبک زندگی، سلامتی و اینکه آیا اخیراً خواب کافی داشته اید یا خیر. بیشتر بزرگسالان هر شب به 7-8 ساعت نیاز دارند. چه چیزی باعث اختلالات خواب می شود؟

دلایل مختلفی برای اختلالات خواب مختلف وجود دارد، از جمله: سایر شرایط مانند بیماری قلبی ، بیماری ریوی ، اختلالات عصبی و درد بیماری های روانی ، از جمله افسردگی و اضطراب داروها ژنتیک گاهی اوقات علت ناشناخته است. همچنین عواملی وجود دارند که می‌توانند به مشکلات خواب کمک کنند، از جمله: کافئین و الکل برنامه نامنظم، مانند کار کردن در شیفت شب سالخورده. با افزایش سن، افراد اغلب کمتر می خوابند یا زمان کمتری را در مرحله خواب عمیق و آرام می گذرانند. آنها همچنین راحت تر بیدار می شوند.

علائم اختلال خواب چیست؟ علائم اختلالات خواب به اختلال خاص بستگی دارد. برخی از علائمی که نشان می دهد ممکن است اختلال خواب داشته باشید عبارتند از: شما به طور منظم هر شب بیش از 30 دقیقه وقت می گذارید تا بخوابید شما به طور منظم هر شب چندین بار از خواب بیدار می شوید و سپس با مشکل دوباره به خواب رفتن مواجه می شوید یا صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید. اغلب در طول روز احساس خواب آلودگی می‌کنید، چرت‌های مکرر می‌خوابید یا در زمان‌های نامناسبی در طول روز به خواب می‌روید شریک رختخواب شما می گوید که وقتی می خوابید، با صدای بلند خروپف می کنید، خرخر می کنید، نفس نفس می زنید، صداهای خفگی ایجاد می کنید یا برای مدت کوتاهی نفس نمی کشید.

احساس خزش، سوزن سوزن شدن یا خزیدن در پاها یا بازوهای خود دارید که با حرکت دادن یا ماساژ دادن آنها تسکین می یابد، به خصوص در عصر و هنگام تلاش برای به خواب رفتن. شریک رختخواب شما متوجه می شود که پاها یا بازوهای شما اغلب در طول خواب تکان می خورند هنگام به خواب رفتن یا چرت زدن، تجربیات زنده و رویایی دارید در هنگام عصبانیت یا ترس، یا زمانی که می خندید، دوره هایی از ضعف عضلانی ناگهانی دارید وقتی برای اولین بار از خواب بیدار می شوید، احساس می کنید نمی توانید حرکت کنید

اختلالات خواب چگونه تشخیص داده می شوند؟ برای تشخیص، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما از سابقه پزشکی، سابقه خواب و معاینه فیزیکی شما استفاده می کند. همچنین ممکن است یک مطالعه خواب (پلی سومنوگرام) داشته باشید. رایج ترین انواع مطالعات خواب، داده های بدن شما را در طول یک شب کامل از خواب نظارت و ثبت می کند. داده ها شامل: امواج مغزی تغییر می کند حرکات چشم میزان تنفس فشار خون ضربان قلب و فعالیت الکتریکی قلب و سایر عضلات سایر انواع مطالعات خواب ممکن است بررسی کنند که در طول چرت های روزانه چقدر سریع به خواب می روید یا اینکه آیا می توانید در طول روز بیدار و هوشیار بمانید.

راه های درمان اختلالات خواب چیست؟ درمان اختلالات خواب بستگی به این دارد که چه اختلالی دارید. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند: عادات خواب خوب و سایر تغییرات سبک زندگی، مانند رژیم غذایی سالم و ورزش درمان شناختی رفتاری یا تکنیک های آرام سازی برای کاهش اضطراب در مورد خواب کافی دستگاه CPAP (فشار مثبت مداوم راه هوایی) برای آپنه خواب درمان با نور روشن (صبح) داروها، از جمله قرص های خواب. معمولا، ارائه دهندگان توصیه می کنند که از قرص های خواب آور برای مدت کوتاهی استفاده کنید. محصولات طبیعی مانند ملاتونین. این محصولات ممکن است به برخی افراد کمک کند اما عموماً برای استفاده کوتاه مدت هستند. قبل از مصرف هر یک از آنها حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

عنوان: بررسی رابطه اختلالات خواب رانندگان با حوادث رانندگی

تعداد صفحه : 123

نوع فایل : word قابل ویرایش

منبع فارسی و لاتین : دارد

شماره محصول : 67


دانلود این فایل پس از پرداخت امکان پذیر است.

قیمت : 42500 تومان

خرید از این سایت کاملا امن و تحت نظارت بانک مرکزی است.


دسته بندی موضوعی نمونه پروپوزال های آماده ویژه درس روش تحقیق

پروپوزال های روانشناسی مشاوره و علوم تربیتی

پروپوزال های روانشناسی مشترک همه گرایش ها

پروپوزال های روش تحقیق روانشناسی

پروپوزال های روانشناسی تربیتی

پروپوزال های روانشناسی بالینی

پروپوزال های روانشناسی عمومی

پروپوزال های روانشناسی کودکان استثنایی

پروپوزال های روانشناسی صنعتی سازمانی

پروپوزال های علوم تربیتی

پروپوزال های مدیریت آموزشی

پروپوزال های ارشد مشاوره

پروپوزال های مدیریت

پروپوزال های مدیریت بازرگانی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بین الملل

پروپوزال های مدیریت بازرگانی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازاریابی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی داخلی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی مالی

پروپوزال های مدیریت بازرگانی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی

پروپوزال های مدیریت دولتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت دولتی تحول

پروپوزال های مدیریت دولتی مالی

پروپوزال های مدیریت اجرایی

پروپوزال های مدیریت اجرایی استراتژیک

پروپوزال های مدیریت اجرایی بازاریابی

پروپوزال های مدیریت صنعتی

پروپوزال های مدیریت صنعتی مالی

پروپوزال های مدیریت صنعتی تولید

پروپوزال های مدیریت صنعتی منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت مالی

پروپوزال های مدیریت منابع انسانی

پروپوزال های مدیریت بیمه

پروپوزال های مدیریت فناوری اطلاعات

پروپوزال های مدیریت جهانگردی

پروپوزال های مدیریت سیستم اطلاعاتی

پروپوزال های مدیریت تکنولوژی

پروپوزال های مدیریت MBA

پروپوزال های حساداری

پروپوزال های ارشد حسابداری

پروپوزال های پرستاری

پروپوزال های ارشد پرستاری

پروپوزال های تربیت بدنی

پروپوزال های تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

پروپوزال های تربیت بدنی رفتار حرکتی

پروپوزال های تربیت بدنی مدیریت ورزشی

پروپوزال های ادبیات فارسی

پروپوزال های زبان و ادبیات فارسی