موضوع جدید پروپوزال روانشناسی درباره آمیختگی فکر

یا پیوند بین فکر و شیء باعث افزایش نیرومندی یا واقعی بودن افکار می شود. در این موارد آزمایش های رفتاری اغلب بر چالش با پیش بینی ها در حیطه های زیر متمرکز می شود:

(۱) افکار و احساسات می توانند به اشیا منتقل شوند،

(۲) در چنین شرایطی افکار و احساسات هرگز پایان نمییابند،

(۳) این فرایند به رویدادهای منفی خاصی منجر می شود.

به منظور چالش با این باور که افکار و احساسات می توانند به اشیاء منتقل شوند، درمانگر میتواند از بیمار بخواهد که به گمانه زنی درباره تاریخچه اشیا از قبیل این که صاحب اصلی آنها چه کسی بوده و از کجا آمده است، بپردازد. نگه داشتن مجموعه ای از اشیا مانند کتابهای قدیمی، قلم های قدیمی و غیره در دفتر کار، همراه با توصیفی از پیشینه و تصاویر صاحبان قبلی آنها مفید است. سپس می توان از بیمار خواست تا فقط با لمس کردن یک شیء تاریخچه آن را توصیف کند و بعد می توان ناهماهنگی بین تاریخچهای واقعی و داستان بیمار را نشان داد.

در یک نوع آزمایش، از بیمار خواسته می شود که به طور عمدی با گذاشتن دستش بر پشت یک کارت سفید، درحالی که افکار وسواسی در ذهنش است، آن را آلوده سازد. علامت کوچکی در طرف مشاهده نشده کارت گذاشته میشود و سپس به داخل بستهای حاوی ۵۰ کارت مشابه بدون علامت برگردانده میشود. بعد از بیمار خواسته می شود که چشمهای خود را ببندد و سعی کند با در دست گرفتن متوالی کارتها، کارت آلوده را شناسایی کند.


موضوع پیشنهادی تحقیق روانشناسی :

بررسی رابطه آمیختگی فکر – شیء با تحریف های شناختی افراد معتاد